Erdoğan Merdemert 05 Şubat 2012
KURGUL YÖNTEM
Kurgul Yöntemin amacı gerçekliğin eksiksizliğini kabul edebilmek,
Kurgul Yöntemin amacı gerçekliğin eksiksizliğini kabul edebilmek,
tanıtlamanın öznellikten uzak koşutsuzluğunu başarabilmek, 
kavramın kendi öz devinimini uygulamak, insan usunun arı yapısını 
bu yönde kullanmanın zorluğunu yenmektir.  Öznel önyargı, yöntemi 
çürütmenin temeldeki metodu olduğundan onun başarısı nesnelliğin 
anlaşılmasını da eşit ölçüde zayıflatır, birşeyi anlamak onu öznel 
önyargı sistemi yoluyla elde etme isteğinin sonucu olmamalıdır eğer 
öyle olursa bunun zaten kendiliğinden işliyor olmasının tuzağına 
düşülmüş olur. Herhangi bir şey üzerine düşünmeden de devam 
etmek mümkündür ama bir şey üzerine düşünmek bile tek başına 
gerçekliğe yakınlaşmaya yetmez. Usun arı yapısının değeri onu 
kullanabilme olanağının var olduğunu bilmekten geçer ve bu insana 
özgü dolaysız etkinlik alanının şartlanması içgüdüsel olgular 
tarafından olur. Arı usu bulandıran toplumsal yapıların da katkısı ile
durum daha da karmaşıklaşır.
Eksiksiz doğrulukta ve kusursuz mantık yapısında bir yöntem 
oluşturmak sosyal yaşam alanında mümkün olmaz, teknolojik düzeyde
ise böyle bir varsayım, kullanım ömrü süresinde hiç arıza yapmayacak 
olan karmaşık makineler inşaa etmek anlamına gelir. Örnek olarak 
binlerce parçası bulunan gelişmiş bir yolcu uçağının yöntemsel açıdan 
kusursuz çalışması mümkündür ama henüz arıza yapmayacak düzeye 
dek garanti edilmemiştir, buradaki sorun yöntem sorunu değil parçaların 
mukavemet sorunudur. O zaman yöntemin teknik alanlarda büyük ölçüde 
başarısı vardır ve ilk paragraftaki öznel andırımlar tarafından 
etkilenemezler ve burada açığa çıkan şey teknolojik yapılarda nesnelliğin 
katı vurgusu ve yöntemsel uygulamanın başarısıdır. Ölçme tekniği, 
dayanıklı malzeme seçimi, standart oluşturma, uygulama tekniği ve 
geridönüş doğrulamaları sayesinde matematikdeki irrasyonel sayıların 
varlığına rağmen kusursuz bir makine ortaya koyulabilir.
Bu yöntemsel başarı tin tarafından gerçekleştirildiği halde tinin kendisinde
başarılı olmaz çünkü sosyal yaşamın doğruları böyle katı nesnelliklere
ulaşamazlar, onlar hep göreli olduklarından önce o “göre” oldukları şeyin
başarılı olmaz çünkü sosyal yaşamın doğruları böyle katı nesnelliklere
ulaşamazlar, onlar hep göreli olduklarından önce o “göre” oldukları şeyin
sabitliği gerekir ki, aynı paradigmalar gibi onların da bir nesnel dolaysızlıkları 
yoktur. Daha açıkolarak ifade etmek gerekirse sosyal alanda kullanılacak 
bir mihenk taşı bulmakasla mümkün değildir çünkü o hep başkalaşmaya 
mahkümdur ve burada birsabite’nin varlığı doğal düşünceye bile gelmez.
Tinin böyle kaygan bir alan olmasının anlamı vardır, bu anlam nedeniyle tin,
yöntemsel açıdan başarısız gibi gözükür çünkü o dünyadadır ve şimdi onun
yöntemsel açıdan başarısız gibi gözükür çünkü o dünyadadır ve şimdi onun
için kurgul yöntem olan bu olgusallık, tinsel var oluşun zeminidir. Arı us, 
tindir ki onun doğa üzerinden saltık olma hedefi vardır, doğada bulunur 
sonludur, idealdir (düşünseldir), çelişki taşır, belirlidir, bir o kadar da 
dolaysız olmaya hedeflidir, kurgul yöntemin bilimi sayesinde varlık taşır 
ona ait sözde varoluşlar (fenomenolojideki fırlatılan var oluş tarzı) bulanık 
ve sisli var oluşlardırasıl mesele bu sis perdesini kaldırmanın yöntemini 
uygulayabilmektir ve gerçekyöntem de budur. Böyle bir tinsel gelişimin
var olmadığını, onun raslantısal bile olmayacak kadar bir gerçeklik 
taşımadığını öne sürmek mümkündür, bunun bir yönelinen nesne 
eksikliğinden ve ona ait iç daralmasından kaynaklandığı ve sadece 
bunun bir “varlık” olduğu kabul edilebilir. Bu inanış kendisi gibi yöntemi 
de yadsır, herşeyi atar, herşeyi değersizleştirilir, usa gereksinim duymaz,
 belirtik veya örtük oluşu fark etmez, o bir “şey” yönteme gerek olmadan 
yaşanır ve biter.
Ama bu ikincisi, yadsıdığı tini psikanaliz açısından yok saymaz, onun ruhsal
Ama bu ikincisi, yadsıdığı tini psikanaliz açısından yok saymaz, onun ruhsal
varlığını her nasılsa yakın geçmişinden gelen bir sürü hastalık olarak kabul 
eder ve Transferans analisti kendi iç çatışmalarından kurtulup buna uygun 
yöntemi arar. Bu alana ait yöntemin başarısı için ayrıca söz söylemeye gerek 
yoktur ve tedavinin sonuç vermesi analistin kendi geçmişinin ruhsal açıdan 
kusursuz ve pürüzsüz olması şartına bağlıdır. Öyle ise başlayan ve devam 
eden hayatlar için ön kabuller vardır ama biten hayatlar için hiçbir şeye ihtiyaç 
yoktur. Tinsel var oluşun kurgul yöntemi tam burada devreye girmeli, 
kendisini açmalı ve sonsuzluğu kendi kurallarında saltık idea olarak 
yakalamalıdır.
5 Şubat 2012
Erdoğan Merdemert
      
5 Şubat 2012
Erdoğan Merdemert
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder